2012. január 11., szerda

Road to hell

Ha közben hallgatni is szeretné vki...

Amint látjátok, kicsit változott a cím az előző bejegyzéshez képest, nem véletlen, de ne szaladjunk előre túlságosan, minden jön szépen majd...

Nos, már az indulással is voltak nehézségek (lehet, hogy intő jelek voltak :)), pl, hogy a szivargyújtó elosztóban lévő usb csatival nem tudom tölteni a telefont. Igen, az utolsó pillanatban próbáztam ki, nekem egyértelmű volt, hogy menni fog, neki nem annyira. Miután kizártunk minden mást (telefont, kábelt), csak a töltő maradt, így még kellett venni egy normálisat, mert persze a telefonom kb 5%-on volt :)
Irány a Praktiker, biztos van! - nincs
Akkor a Tesco, azoknak van minden! - nincs
Ezután jött a hülye azért nem vagyok bolt, sikerült is venni, de azért röpke fél óra plusz már itt összejött.

Az utazásról, röviden: húúú. Hosszabban: húúú, bazzeg :)
Úgy délután 5 körül sikerült elindulni a fent említett dolgok miatt, de igazából nem voltam sehonnan elkésve, így nem zavart. A GPS-re már kb 2 hete feltettem 2 különböző programot, biztos, ami biztos, kezdésként az IGO Primo-t használtam (innen talán már lehet tudni, hogy nem volt végig így), amit nem teljesen az én navimra terveztek, de eddig futott rajta szépen, igaz csak Mo-on belül használtam. A határ elöttig nem is volt semmi különös azt leszámítva, hogy minden 3. percben újrarajzolta a térképet, ilyenkor 5-6 mp-re eltűnt minden, de ezzel még talán lehet élni. Szentgotthárdon megálltam, kv, osztrák matrica, telefon,email,stb., gondoltam kihasználom a helyzetet, pár dolgot átállítok a navi megjelenítésén, persze ezt nem kellett volna :) Amint elkezdtem babrálni, fogta magát és kikapcsolta az egészet..Itt még nyugodt voltam, megesik az ilyen a legjobb cuccokkal is, ez meg tudvalevőleg nem az. Újraindít, navi betölt, majd még mielött bármit csináltam volna, megint kikapcs, itt már sejtettem, hogy nem lesz annyira egyszerű, de adtam még egy esélyt neki, persze az eredmény ugyanez lett. Semmi gond van, ezért tettem tartalék naviprogramot is rá, átállítás, hogy mit indítson, és láss csodát, működik szépen, igaz nincsenek épületek, meg ilyesmi, de odavezet, ahova akarom (legtöbbször):)

Az osztrák oldalon addig nem volt semmi, amíg fel nem kerültem az autópályára, ott viszont pont belekerültem a hóvihar közepébe, vagy ha csak a széle volt, akkor nem akarom tudni, hogy milyen volt a többi. Sztem mindenki tudja rólam, hogy szeretem a havat, mindig mondogatom, hogy jó lenne, ha több lenne Mo-on is. Ez viszont annyira durva volt, hogy nem tudtam jó érzéssel gondolni rá. Negyed 12kor azt hazudta a GPS, hogy kb 6óra 15 perc van vissza a célig, ez persze nem rettentett el, nem voltam fáradt, így küzdöttem vala tovább a viharral, néhol több,mint 5cm volt a hó az pályán, legtöbbször csak egy nyomsáv volt, amit a kamionok kijártak. A következő meglepetés az ugró szarvas jele volt, szintén az autópályán, ilyet még Mo-n sem láttam :)
A GPS úgy gondolta, hogy jó lesz az úgy, hogy Lienzen-nél lehoz a pályáról, aztán irány a nyugat az A10-es autópályára, így délről lehetett volna Slazburg-ot támadni. Jelentem nem sikerült. A keresztirányú főút kb felénél ki volt rakva el tábla, hogy állj, ne tovább, le van zárva az út, de tessék balra menni, arra jól meg lehet kerülni mindezt. Jah, az kerülőúton kb 30 cm friss hó figyelt, és épp nem működött a 4x4 a Fabian, meg persze a hókotró feltétet sem tettem fel->fordulás vissza. Semmi gond van, volt egy kagylós benzinkút nem messze, tankoltam, érdeklődtem a helyi hippinél, hogy mi a helyzet, mondta, hogy van egy új elkerülő, meg elmutogatta, hogy merre, nyugodtan menjek, arra ki lehet kerülni a lezárt részt. Próba szerencse, elindulás, aztán kb 5km után látom, hogy vagy 20 kamion, busz, személykocsi álldogál, gondolom jól működött az elkerülő... 10 perc után meguntam, így visszamentem egészen Lienzen-ig, aztán tovább északra Linz irányába, majd később át az A1-re, ami Salzburgba vezet. Salzburg-nál megálltam úgy kb fél4 felé, alvás 1,5 óra. Indulás elött megnéztem, hogy merre visz a navi, már nem annyira bíztam benne :) Azt hazudta, hogy München, majd északról érkezés Svejcbe, kb 5 óra utazás. Számolgattam egyet, és arra jutottam, hogy a reggeli csúcs idején lennák, így inkább mentem Innsbruck  felé->újabb fantasztikus döntés volt, mivel Innsbruck elött szintén voilt egy kis dugó, kb egy óráig 10-20 km/h, valószínű kb ennyivel megúsztam volna München-t is...Ahogy vége a dugónak, nézem a táblát, hogy az S16-os úton lévő alagút le van zárva. Kitalálható, ezen keresztül vitt volna a leggyorsabb út. Semmi gond, ha addig míg odaérek nem nyitják meg őket, akkor majd az S16-os mellett futó sima utakon kikerülöm. Persze ezek is le voltak zárva, utólag nem meglepő módon, a kocsikon kb 50cm friss hó volt, ami nem annyira kevés. Közben mondogatták a rádióban, hogy ilyen havazás már évtizedek óta nem volt, és hogy igazából Tirol minden részén lavinaveszély van. Próbálgattam még jobbra-barna menni, de mindenhol visszafordítottak, hogy menjek már ugyan a p!csába.
A GPS a sokadik alternatív útvonalra kidobta, hogy menjek még délebre, az osztrák-olasz-svácji határhoz, az jó lesz. Kb 40 perc, mire odakeveredtem, szintén hosszú kocsisor, mindenki beszélget és vár. Kinn volt mind3 nemzet rendőrei, de egyikük sem tudott mit mondani, hogy ha itt nem, akkor hol tudnák belemenni az országba, így egy lehetőség maradt, vissza Németországba és onnan próbálkozni, persze ez újabb 400 km és 5 óra volt, de végre ideértem.

Nagyjából ez volt az út, hellyel közzel stimmel, sztem még egy 50-100km-t hozzá lehet írni az apró utak miatt.
Road to hell

Képek ezen a linken 

8 megjegyzés:

  1. Hát, elég simának tűnik az út a leírásodból. Nem értem a címet :))) Mi volt a gond?:) Amikor ott tartottál, hogy a határ előtt a GPS megadta magát, kicsit dejavu érzésem volt: elég hasonlóan jártunk Norbörggel is Ausztriába menet:) Pedig megfordult a fejemben, hogy odaadom a Collins atlaszt, amivel bejártunk pár országot (Portugália, Anglia, stb.), de aztán azt gondoltam, ezt is úgy kapnám vissza mint az Úrfinak beígért teniszlabdákat, ami miatt azóta is teljesen szomorú:P Kitartás faszikám, akarom mondani Fucciii:)))

    VálaszTörlés
  2. :) Nekem az jutott eszembe, amikor megadta magát a GPS, hogy még furcsán is néztél, hogy nem viszek térképet, csak a navit :)

    VálaszTörlés
  3. Mivel az talán már kiderült pár ember számára, nem nagyon tudom kezelni a mai technikát, így persze, hogy a térképnek ott kell lennie nálam... De hát Byga doktor keményebb mint a Csákkk Norrisszz, nem is értem, miért nem állítottad meg a havazást mondjuk egy szuper karaterúgással:) Ma emlegettem CsajozósLacit, meg JóképűTTTomit: kint voltam a Strabagosokkal az M6-os alagútjainál. Hát hogy, hogynem, csak nem megrepedtek azok a fránya alagutak?! Te Byga, nem tudod, miből jött össze a motor nekik?:P Ja, ezt meg ajánlom figyelmedbe: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/01/11/fizess_800_ezret_vagy_elarverezik_az_autod/
    Nehogy kint maradj sokáig, mert még svejci rendszám kell a drága új helyett...:)

    VálaszTörlés
  4. Jah, ezt olvastam én is...de hát mire nekem ilyen kocsim lesz, addigra 3szor változik meg minden még :)
    A karaterúgás megvolt, csak pont ellenkező irányba rúgtam, mint kellett, aztán örvény lett belőle, meg hatalmasabb vihar :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. ez az út most akkor ha jól értelmezem - és belevonom Szürkés-fehér feketeinges GandalfBond megjegyzését - azért volt olyan hosszú, mert nem jó helyre építették Valakik, nem tudom Kik azt a fránya alagutat? Mondjuk mi nem, mi ott se voltunk, de tényleg.
      mindenesetre visszatérve erre a WRC etapra, dr. Byga nem győztél meg ezzel a részidővel, remélem hogy ezen a teljesítményen igen erősen javítani fogsz. ;) Ha nem majd beíratlak egy jó talicskás ember mellé, aki valszín ennyi idő alatt kitolta volna az aszfalttal teli furikot Svejcba. dzsípíesz nélkül!!! Lóf.szt volt ott hó! :D

      U.i.: Vissza majd tolatva jössz? :D

      Törlés
    3. Idekinn is van ám ismerős, ő is ért a frappáns válaszokhoz, már ha értesz Lacika :)
      Visszafele úgy gondoltam, hogy én megyek elöl, aztán KITT-ként jön majd mögöttem a LuZiFer, biztos gyorsabbak leszünk...

      Törlés
    4. :D jah, csak majd észbe kapunk, hogy LuZiFer már nem Skoda, sokkal inkább Audi S8 :)

      Törlés

Tessék, ide lehet írni bárakármit: