2012. augusztus 23., csütörtök

Fuss Forrest, fuss

Az ígéret szép szó, ugye Bojka? :)


Run To The Hills - Iron Maiden by Steve Ouimette

 Igaz a legutóbbi post-ban is volt szó a futásosságról - igen, tudom Májkel, ez még mindig faszság ;) - viszont azt hiszem újabb fontos pontot hagytam el a tegnapi etappal: elöször vállaltam be a 10km feletti távot. Nem féltem tőle túlságosan, hiszen az elmúlt hetekben a 6-8 km-ek már könnyen mentek, leginkább az unalomtól tartottam. Ok, szép helyek mellett futkorálok, de azért mégiscsak. Az első két alkalommal vittem zenét is, de hamar leszoktam róla, nem tudtam figyelni a légzésre rendesen, viszont lehet, hogy most már menne a kettő egyszerre és így nem is kéne unatkozni sem.

http://www.endomondo.com/workouts/v0QkSk6bhkM
A várakozásoknak megfelelően nem volt gond a távval, nem mondom, hogy nem volt már elegem belőle, de azt hiszem, hogy ezt a tempót tudnám még 5-6 km-en keresztül tartani, ami már elég szép táv lenne/lesz. Igazság szerint, amikor nekiálltam ennek az egésznek, akkor a cél heti 2-3 alkalom, 4-5 km volt, legfőképp  állóképesség javítás, illetve az edzőtermi kardio edzések kiváltása motivált. Ehhez képest röpke 6,5 hét alatt dupláztam az első távon, ráadásul ahogy a lenti ábra is mutatja, a tempó is szépen nőtt, szóval nincs okom panaszra. Mondjuk annyit mindenképp hozzá kell fűzni, hogy a Cooper teszten az általános iskolában volt 2,2km a szint, természetesen az ötöshöz :) Szóval ha ezt nézzük, akkor így közeledve a 30hoz, sikerül úgy futnom, mint tizenévesen, yeeeee, well done :)




Visszatérve a tempóra: csak a vicc kedvéért, tegnap utánajártam, hogy a profik milyen idővel futják a maratoni távot (42195m), nem is tudom, hogy mire számítottam, de lényeg, hogy elég nagyot mosolyogtam, amikor láttam az eredményeket - ffi 2:03:38, női 2:15:25 :D
Wikipedia - Maratoni futás legjobb eredményei

Visszatérve rám, ha az eddigi fejlődést tudom ebben az ütemben folytatni, akkor októberben lehet rápróbálok egy félmaratoni távra, azt hiszem az egy tisztes cél lenne még a tél elött.

4 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Ja és azt kihagytam EndomondoPajtás, hogy nem ám legközelebb már Svejcből is futva jössz haza?!.. :D Bár ha a végét vesszük, könnyen meglehet. :D

    VálaszTörlés
  3. hoppá véletlenül kitöröltem az első megjegyzésemet :D
    igazából csak az állt benne, hogy lassan U.Bolt lesz belőled ha így folytatod :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég messze lenne az, meg hát minek még1 U.Bolt? :) Svejcből nem futkorálok haza, bár a vicc kedvéért megnéztem mit ad ki a google maps, ha azt mondom,h gyalog akarok menni, csak 183 óra lenne :D

      http://goo.gl/maps/eCiRt

      Törlés

Tessék, ide lehet írni bárakármit: